tlmiče pruženia
+3
mikib
Miki
rolands
7 posters
Strana 1 z 1
tlmiče pruženia
plynokvapalinové alebo kvapalinové ?
rolands- Počet príspevkov : 32
Age : 47
Registration date : 18.03.2008
Re: tlmiče pruženia
hm, plyn funguje lepsie, otazka je, ci mas na mysli dvojplast, alebo plavajuci piest... a dalsia vec-plynaky si sam nenastavis...
mikib- Počet príspevkov : 92
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
ja polozim inu podotazku. co vravite na najlacnejsie tlmice ako Magnum, Delphi, Gabriel a podobne znacky? Mate nejaku vlastnu skusenost? Uz som totiz zazil dvakrat, ze behom par dni po vymene vytiekol original tlmic, takze je to len o stasti alebo kde je pravda?
autoholik- Počet príspevkov : 43
Registration date : 25.03.2008
Re: tlmiče pruženia
autoholik napísal:ja polozim inu podotazku. co vravite na najlacnejsie tlmice ako Magnum, Delphi, Gabriel a podobne znacky? Mate nejaku vlastnu skusenost? Uz som totiz zazil dvakrat, ze behom par dni po vymene vytiekol original tlmic, takze je to len o stasti alebo kde je pravda?
ako hovoril Fox Mulder, "the truth is out of there"
madtom- Počet príspevkov : 16
Registration date : 17.03.2008
Re: tlmiče pruženia
ale Scullyova by ti povedala, ze nato musime vedou prist
autoholik- Počet príspevkov : 43
Registration date : 25.03.2008
Re: tlmiče pruženia
otazka je, co chces od auta... ja som trosku extremista a som narocny, ak ti staci seriovy podvozok, tak KYB su velmi fajn , sachs mozu tiez byt, aj ked su drahsie trosku... nesiel by som velmi do "noviniek", ako boli kedysi monroe sensatrac a pod, lebo vacsiou prave tieto vychytavky velmi rychlo koncia...
ak chces sport, kde je cena ale trosku inde, ako u serioveho, tak jedine komplet, idealne nastavitelny, lebo home made pokusy s rezanim pruzin a pod nefunguju a najlepsi podvozok je ten, co je zladeny, ako komplet... kupovat samostatne pruzinu a tlmic nie je dobra volba, lebo pruzina ma nejaku frekvenciu kmitania (cim "tvrdsia" pruzina, tym je frekvencia vyssia) a tlmic ju musi byt schopny "chytit".. ak nebol odladeny s konkretnou pruzinou, je malo pravdepodobne, ze bude naozaj dobre fungovat...
ak chces sport, kde je cena ale trosku inde, ako u serioveho, tak jedine komplet, idealne nastavitelny, lebo home made pokusy s rezanim pruzin a pod nefunguju a najlepsi podvozok je ten, co je zladeny, ako komplet... kupovat samostatne pruzinu a tlmic nie je dobra volba, lebo pruzina ma nejaku frekvenciu kmitania (cim "tvrdsia" pruzina, tym je frekvencia vyssia) a tlmic ju musi byt schopny "chytit".. ak nebol odladeny s konkretnou pruzinou, je malo pravdepodobne, ze bude naozaj dobre fungovat...
mikib- Počet príspevkov : 92
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
no mna zaujima cisto seriove auto a seriove jazdenie. sach sa kayaba su bez debaty fajn tlmice, ale ako pisem....kde je pes zakopany pri tych lacnejsich? je tam len vacsie riziko ze menej vydrzi, alebo ako inak moze fyzicky rovnaky tlmic stat niekedy aj trikrat tolko a pritom sa napriklad stale jedna o olejovy na to iste auto.
autoholik- Počet príspevkov : 43
Registration date : 25.03.2008
Re: tlmiče pruženia
ja si moc netrufam hodnotit kvalitu konkretnych znaciek a preferujem skor menovane znacky pri tlmicoch... rozdiel moze byt v tom, ze su pouzite menej dimenzovane simeringy, tesnenia mozu skor starnut, material moze byt iny, lacnejsi olej, ktory rychlejsie straca vlastnosti.... kopa veci...
pre pripad krajnej vieme vybavit expertizu na USI....
pre pripad krajnej vieme vybavit expertizu na USI....
mikib- Počet príspevkov : 92
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
dobre, dalsia otazka:
ludia, co to tu citate...tiez ste nazorou, ze tlmice namerane na stolici pod 60 percent su slabe a pod 40 krticke? mate skusenosti, kde tento test robia? nasiel som mikonu a matador, ale ci aj niekto iny.
ludia, co to tu citate...tiez ste nazorou, ze tlmice namerane na stolici pod 60 percent su slabe a pod 40 krticke? mate skusenosti, kde tento test robia? nasiel som mikonu a matador, ale ci aj niekto iny.
autoholik- Počet príspevkov : 43
Registration date : 25.03.2008
Re: tlmiče pruženia
nechcem ti brat iluzie, ale tie testy su podla mna uuuplne na dve veci... tlmic sa testuje na stolici (iba vo fabrike) a to tak, ze pri dvoch frekvenciach zdvihu/stlacenia sa meria sila, ktorou ho je potrebne roztiahnut/stlacit.... ziadny iny sposob nie je podla mna zaujimavy... na tych stoliciach sa mi niekolko krat stalo, ze s novymi tlmicmi som mal horsie hodnoty, ako so starymi... neviem, ako funguje ta stolica presne, ale nevie ti odmerat silu, mozno tak ako odskakuje koleso od nej, ale nie som si isty, ci to ma nejaku vypovednu hodnotu... dva rozne tlmice (kludne aj nove) sa budu s jednou spruzinou spravat inak... ak si myslis, ze potrebujes vymenit, tak to zistis jedine tym, ako sa to auto sprava na ceste...
mikib- Počet príspevkov : 92
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
na jednom malom sikovnom ciernom auticku su nastavitelne a je dost citit na spravani auta, ako ich nastavis.... ked su velmi uvolnene, zadok je pomerne dost nestabilny, hlavne na brzdy s natocenym volantom...
mikib- Počet príspevkov : 92
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
BILSTEIN to je tlmic a iba po nich su KYB SACHS MONROE a ine
GGabo- Počet príspevkov : 8
Registration date : 15.04.2008
Re: tlmiče pruženia
kedže ja sa s podvozkom dosť trápim, po dlhom rozhodovaní a vyskúšaní 4 rôznych tlmičov ( kyb, kyb agx, koni, bilstein b8 ) sa auto nespráva tak ako by som si predstavoval došlo k rozhodnutiu.
auto je v nitre u p. Ruisla. Pojde na vahy, kde sa presne zisti rozlozenie hmotnosti na kazde koleso zvlast a na zaklade tohto sa da vyrobit podvozok na mieru , pravdepodobne u HPsporting alebo u Protlumu.
Tymto padom je jasne, ze surne potrebujem sponzora . Tak sa postavte do rady, pripravte si penazenky a nalepky, auto je vam k dispozicii ako reklamna plocha
auto je v nitre u p. Ruisla. Pojde na vahy, kde sa presne zisti rozlozenie hmotnosti na kazde koleso zvlast a na zaklade tohto sa da vyrobit podvozok na mieru , pravdepodobne u HPsporting alebo u Protlumu.
Tymto padom je jasne, ze surne potrebujem sponzora . Tak sa postavte do rady, pripravte si penazenky a nalepky, auto je vam k dispozicii ako reklamna plocha
Miki- Počet príspevkov : 35
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
lebo skusas pikacoviny, keby si sa opytal ludi, co uz zaplatili taketo pokusy, tak ti povedia, ze s pruzinou, co ma priemer, ako seria nikdy nic nebude fungovat... tvrdost pruziny je dana hlavne jej priemerom, cim vacsia, tym maksia... aj ked sportova... pozri,ake pruziny ma vpredu IC saxo a sam vies, ako ten podvozok funguje... mozes menit tlmice, ako chces, ked nemas na to pruzinu... nie pruziny sa ladia k tlmicom, ale tlmice k pruzinam.... erik by ti o tom vedel aj dva dni v kuse rozpravat, ako daval po roku ladenia na zakazku vyrabat pruziny...... ;-)
mikib- Počet príspevkov : 92
Registration date : 19.03.2008
Re: tlmiče pruženia
k dotazu zde plyn nebo kapalina.
vsechny tlumice jsou s olejem a plynem, lisi se vsak tlakem toho plynu (respektive vzduchu). tlumic obecne zvany olejovy je krome oleje doplnen jeste vzduche pod atmosterickym tlakem. tlumic tzv plynovy je doplnen plynem (dusikem) pod tlakem cca 5 nebo 25 baru podle provedeni. cim vetsi tlak plynu tim se mimo jine snizuje tvorba kavitacnich bublin, ktere maji negativni vliv na ucinnost tlumice a na narust hluku. tyto tlumice jsou tedy v necem lepsi, ale maji i urcite nevyhody. to se tyka i jedno nebo dvouplastovych tlumicum jsou tam plusy i minusy.
dole zminovany sensetrack nijak nezanikl, jen skoncila reklamni kampan firme co ho vyrabi. tento tlumic neni patent teto firmy, je to napad stary vice nez 30 let a pouzivaji ho i jini vyrobci. jen ta reklama umi hodne.
je pravda ze tlumic se presne da zmerit jen sa specialni stolici, kdy je vymontovan, meri se ne pri dvou rychlostech pistnice ale i pri 5 az 7 jak pri tlaku tak i pri tahu. mereni na vozidle je zkesleno ostatnimi podvozkovymi dily, tlakem v pneumatice, zatizenim atd ale i pouzitou merici metodou a jeji interpretaci.
vsechny tlumice jsou s olejem a plynem, lisi se vsak tlakem toho plynu (respektive vzduchu). tlumic obecne zvany olejovy je krome oleje doplnen jeste vzduche pod atmosterickym tlakem. tlumic tzv plynovy je doplnen plynem (dusikem) pod tlakem cca 5 nebo 25 baru podle provedeni. cim vetsi tlak plynu tim se mimo jine snizuje tvorba kavitacnich bublin, ktere maji negativni vliv na ucinnost tlumice a na narust hluku. tyto tlumice jsou tedy v necem lepsi, ale maji i urcite nevyhody. to se tyka i jedno nebo dvouplastovych tlumicum jsou tam plusy i minusy.
dole zminovany sensetrack nijak nezanikl, jen skoncila reklamni kampan firme co ho vyrabi. tento tlumic neni patent teto firmy, je to napad stary vice nez 30 let a pouzivaji ho i jini vyrobci. jen ta reklama umi hodne.
je pravda ze tlumic se presne da zmerit jen sa specialni stolici, kdy je vymontovan, meri se ne pri dvou rychlostech pistnice ale i pri 5 az 7 jak pri tlaku tak i pri tahu. mereni na vozidle je zkesleno ostatnimi podvozkovymi dily, tlakem v pneumatice, zatizenim atd ale i pouzitou merici metodou a jeji interpretaci.
sachs- Počet príspevkov : 2
Registration date : 01.12.2008
Strana 1 z 1
Povolenie tohoto fóra:
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
|
|